dimecres, 1 de febrer del 2012

Jornada a Esparreguera

El mussol comú (Athene noctua) (Foto: Antonio España)

Dissabte passat, 28 de gener, membres del Grup PARUS van ser convidats a realitzar una jornada d’anellament a uns avellaners d'Esparreguera (Baix Llobregat) on es realitza regularment un seguiment de gafarrons i lluers. Entusiasmats per la idea i sense deixar-se acovardir pel mal temps es van reunir allà i es van muntar algunes xarxes.

Un dels raspinells (Certhia brachydactyla) (Foto: Irene Arroyo)

 El matí era fred i amenaçava pluja, però se'ns va passar de seguida quan ens va sorprendre un magnífic exemplar de mussol comú (Athene noctua) a una de les xarxes.

Un tallarol de casquet (Sylvia atricapilla) amb una malformació al bec
(Foto: Antonio España)
 
Malgrat el mal temps, a la zona s'observaven una gran quantitat de cotxes fumades (Phoenicurus ochruros), fringíl·lids i, a les poques zones amb una mica de matoll, es podia observar força moviment de tallarols. Entre les captures, a més del mussol i algunes cotxes fumades, cal destacar dos raspinells que normalment no són tan comuns en zones de conreu, trobant-se generalment en boscos i zones de vegetació més tancada.

En Jordi explicant a Montserrat Vilardosa (Regidora de Medi Ambient)
en que consisteix l'anellament científic d'ocells
 
En total es van capturar 91 individus de 9 espècies diferents:

Mussol comú (Athene noctua)………………………..……….....1
Raspinell (Certhia brachydactyla)……………….....……………2
Pit-roig (Erithacus rubecula)……………………….……………3
Mallerenga carbonera (Parus major)..………..……...............…..3
Pardal comú (Passer domesticus)……………..……………..…..4
Cotxa fumada (Phoenicurus ochruros).…………………….........6
Tallarol de casquet (Sylvia atricapilla).………........……….……13
Tallarol capnegre (Sylvia melanocephala)……...….............……..6
Gafarró (Serinus serinus)……..……………………….....……..53


Aquesta estupenda jornada va ser possible gràcies a Frederic Sánchez. I en ella van participar Jorge de Pedro, Jordi Rodríguez, Antonio España, Carles Furquet, Irene Arroyo, Sergio Hernández i Ignasi Toranzo. I vam poder gaudir de la visita de la regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Esparreguera, na Montserrat Vilardosa.

--------------------------------------------------------------------------------

Jornada en Esparreguera 

El pasado sábado 28 de enero miembros de Grup PARUS fueron invitados a realizar una jornada de anillamiento a una avellaneda de Esparreguera donde se realiza regularmente un seguimiento de verdecillos y lúganos. Entusiasmados por la idea y sin dejarse acobardar por el mal tiempo se reunieron allí y se pusieron a trabajar.

La mañana era fría y amenazaba lluvia, pero se nos pasó en seguida al sorprendernos un magnifico ejemplar de mochuelo (Athene noctua) en las redes. 

Pese al mal tiempo, en la zona se observaban una gran cantidad de colirrojos tizones (Phoenicurus ochruros), fringílidos y, en las pocas zonas con algo de matorral, se podía observar bastante movimiento de currucas. Entre las capturas, además del mochuelo y los colirrojos cabe destacar dos agateadores que normalmente no son tan comunes en zonas de cultivo, encontrándose en bosques y zonas de vegetación más cerrada.

En total se capturaron 91 individuos de 9 especies diferentes:

Mochuelo (Athene noctua)……………………………………….1
Agateador común (Certhia brachydactyla)…….....………………2
Petirrojo (Erithacus rubecula)………………….…………………3
Carbonero común (Parus major)…………….…………………..3
Gorrión común (Passer domesticus)……………………………..4
Colirrojo tizón (Phoenicurus ochruros)……….......………………6
Curruca capirotada (Sylvia atricapilla)……......…………………13
Curruca cabecinegra (Sylvia melanocephala)………............……..6
Verdecillo (Serinus serinus)……………………………………..53

Esta estupenda jornada fue gracias a Frederic Sánchez. Y en ella participaron Jorge de Pedro, Jordi Rodríguez, Antonio España, Carles Furquet, Irene Arroyo, Sergio Hernández e Ignasi Toranzo. Y pudimos disfrutar de la visita de la concejal de Medio Ambiente del Ayuntamiento de Esparreguera, Montserrat Vilardosa.

1 comentari:

  1. Només confirmar que ja sóc lliure! I estic oficialment en atur!! Per tant..ara sí que tinc dissabtes per anellar! Fareu quelcom el pròxim??

    ResponElimina