dimecres, 9 de novembre del 2011

Per fi !!! Picot garser petit

Dissabte passat dia 5 de novembre, al terme municipal de El Papiol i en nova jornada d’anellament, tot aprofitant els bons dies de pas d’ocells que hi ha hagut en aquesta zona des de ben bé la segona quinzena d’agost, decideixo instal·lar de nou les xarxes per comprovar si encara es troben tants ocells en migració. Una vegada instal·lat tot el “xiringuito” em van començar a passar pel cap un munt de “cabories” com diuen al Polònia, pensava: "...tindré de nou la sort de recuperar un altre ocell estranger? Hi haurà algun ocell poc comú per aquest indret? I, si és així, passarà tot just per on he muntat el parany?" I també vaig pensar: "...tindré tanta feina avui com dies anteriors que no parava ni per esmorzar?..."
Doncs, poc a poc, totes aquestes preguntes que m’envaïen la ment es van anar clarificant, en primer lloc va ser una jornada normal tirant a fluixa (per sort per a mi, després de tantes on n’hi havia per agafar un infart)... Es veu que el pas a minvat considerablement, almenys pel que fa al tallarol de casquet, ocell, que de llarg és el més abundant en aquestes contrades papiolenques, per la qual cosa i per fi em vaig poder relaxar i clavar les dents a l'anhelat “megaentrepà” que portava i regalar-me amb un bon tast de vi d’Oporto.
Més tard i després d’això, em dirigeixo de nou a veure com estaven els paranys... I, mira per on.. Sorpresa!! No m’ho podia creure, ho vaig tenir que mirar dues vegades i encara me’n feia creus... Un picot garser petit!! No l’havia vist mai en mà, encara que sí lliure, precisament la setmana anterior varem estar comentant amb els companys de PARUS l'observació d’un exemplar a la bona finca/estació de Can Manent, que l’Àngel té i de la qual tots els membres de PARUS treballen de valent pel coneixement dels ocells que en la mateixa s’hi troben.

El més petit i desitjat dels picots

Quina mida en comparació amb els altres picots!!


Sembla ser que últimament aquesta espècie estigui ampliant una mica més la seva distribució cap el sud, donades les últimes observacions fetes per diversos ornitòlegs a la zona del Vallès i el Baix Llobregat, i també pels ocells que poquet a poquet es van marcant, veurem si tot li va bé a aquesta espècie menuda no massa comuna per les nostres contrades, i si acaba fent-se habitual de veure com a passat amb el picot garser gros.

Carles Furquet

2 comentaris: